انواع هود آشپزخانه

 در دسته‌بندی نشده

انواع هود آشپزخانه

انواع هود آشپزخانه

مزایای هود آشپزخانه

  •  چراغ و سیستم نورسانی که تقریبا در تمامی هودها تعبیه شده فرایند پخت و پز را آسانتر می کند.
  • اگر مجرایی برای خارج شدن دود و بخار حاصل از آشپزی در آشپزخانه وجود نداشته باشد دود پخش می شود و روی دیوار ها می نشیندو تمیز کردن دیواردشوار خواهد بود.هود این وظیفه را به خوبی انجام می دهد.
  • خطر مسمومیت با گاز کربن‌دی‌اکسید کمتر می‌شود.
  • به کاهش دما و خنک نگه‌داشتن آشپزخانه کمک می‌شود. هود علاوه بر دود و ذرات ریز غذا، گرمای اضافی را هم خارج می‌کند.
  • حتی اگر خیلی اهل آشپزی‌کردن نباشید، هود از ضرورات آشپزخانه است.

طراحی سایت در کرج

انواع هود آشپزخانه

1-هود زیرکابینتی

یکی از قدیمی ترین،رایج ترین و پر استفاده ترین نوع هود هودهای زیرکابینتی هستند. هزینه خرید آنها در مقایسه با سایر مدل‌ها نسبتا کمتر است و تقریبا با تمامی انواع دکوراسیون‌های داخلی آشپزخانه‌ها سازگارند. هود زیرکابینتی بالای سر اجاق گاز و زیر کابینت متصل می‌شود.نصب این هودها هم کار آسانی است. این هودها در انواع تک موتوره و یا دوموتوره تولید می شوند که موتور آن ها حالت هواکش داشته و فیلتر آن از جنس پشم شیشه می باشد. از مزایای این نوع از هود آشپزخانه می توان به نگهداری آسان، قیمت مناسب و فضای کم اشغال شده اشاره نمود. از سویی این مدل هودها در مقایسه با مدل های جدیدتر، صدای زیاد و قدرت مکش پایینی دارند.

هود دیواری یا شومینه ای

هودهای شومینه ای از پرفروش ترین های بازار محسوب می شوند.در برخی آشپزخانه‌ها محل اجاق گاز جایی است که بالای سر آن کابینتی وجود ندارد. هود دیواری را با اصطلاح هود شومینه ای هم می‌شناسند، چون شکل‌وشمایل آن شباهت زیادی با شومینه دارد.هودهای شومینه ای از پرفروش ترین های بازار محسوب می شوند. در این نوع هودها به علت این که صفحه مکش هود کاملاً روی اجاق گاز قرار گرفته است، بهترین میزان مکش وجود دارد.

هود جزیره‌ای

ظاهر زیبا و امروزی این نوع هود آن را از دیگر هود ها مجزا میکند.و قیمت آن نیز از بقیه هودها گران تر است .مورد مصرف آن برای کسانی است که محل اجاق گازشان جایی در وسط آشپزخانه است: جایی که نه دیوار  هست و نه کابینت بالای سر اجاق گاز. این مدل هود آشپزخانه از لحاظ ظاهری زیبا و فانتزی و در قالب مکعب، استوانه و کره می باشند. صفحه مکش این مدل از هودها اغلب کوچک می باشد؛ از این رو این مدل از هودها عموماً برای منازلی است که در آن پخت و پز کمتر بوده و بیشتر حالت دکوری و لوکس دارند. هود بیمکث ازجمله شناخته شده ترین های بازار در بین مدل های جزیره ای است.

هود مخفی یا توکار

کارایی و کارکرد هود مخفی یا توکار به‌اندازه سایر انواع هود آشپزخانه خوب و مؤثر است.این هودها پشت کابینت‌ها مخفی هستند و تأثیری بر ظاهر آشپزخانه ندارند. از لحاظ هزینه هم قیمت هود مخفی یا توکار مناسب و به‌صرفه است؛مهم ترین مزیت این مدل ها این است که فضای کمتری اشغال کرده و ظاهر بسیار زیبایی برای آشپزخانه به ارمغان می آورند. ازنظر مکش، صدا و سایر ویژگی ها، هودهای مخفی تفاوت چندانی با هودهای شومینه ای ندارند.

هود آسانسوری

هود آسانسوری از دیگر انواع هود آشپزخانه است و کارایی آن، در مقایسه با سایر مدل‌ها، کمتر است. هود آسانسوری جایی روی پیشخوان کابینت، نزدیک اجاق گاز قرار می‌گیرد و فقط هنگام استفاده، بیرون می‌آید؛ در غیر این صورت به زیر کابینت‌ها برمی‌گردد. همین ویژگی هود آسانسوری را به انتخابی مناسب برای کسانی تبدیل می‌کند که ظاهر آشپزخانه برایشان اولویت اصلی است.

شما میتوانید تعمیر گاز کن و تعمیر گاز اخوان و تعمیر گاز داتیس خود را در تهران به ارکو سرویس بسپارید.

تعمیر هود داتیس تعمیر هود اخوان و تعمیر هود کن از جمله تخصصات ارکوسرویس می باشد.

اریاسرویس در کرج علاوه بر تعمیر گاز داتیس در تعمیر گاز اخوان و تعمیر گاز کن و همچنین تعمیر هود کن و تعمیر هود داتیس و تعمیر هود اخوان تخصص دارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

تعمیر اجاق گاز بیمکثچگونگی تعمیر گاز اخوان