تعمیر سوختگی موتور هود

 در آموزش, تعمیر فر, دسته‌بندی نشده

تعمیر سوختگی موتور هود:

تعمیر سوختگی موتور هود توسط آریاسرویس در تمام نقاط تهران و کرج انجام می پذیرد.باما در تماس باشید.

بررسی مشکلات متداول هود آشپزخانه توسط تعمیرکار اریاسرویس

بررسی مشکلات متداول هود آشپزخانه توسط تعمیرکار تعمیرگاه مجاز آی پی امداد به شرح زیر میباشد، توجه نمایید که در ادامه به مشکلات مرسوم این دستگاه پرداخته ایم:

  • هود مکش ندارد.
  • روشن نمیشود.
  • یکسره کار میکند.
  • هود بسیار صدا میدهد.
  • مکش هود ضعیف می باشد.
  • دکمه های دیجیتالی صفحه نمایش هود کار نمیکند.

تعمیر سوختگی موتور هود

ازکجابفهمیم موتور هود خراب شده است؟

اگر هود شما بوی نامطبوعی می دهد، یااینکه پس از روشن کردن کار نمیکند، یا موتور هود شما صدای غیر طبیعی دارد ،نشاندهنده خرابی موتور هود است.

این را بدانید که موتور هود از اجزای مختلفی چون شفت، پروانه و کمپرسور تشکیل شده ، هر یک از این اجزا مشکل دار شود، با نشانه های خاصی بروز پیدا می کند.

به عنوان مثال هر گاه پروانه ی موتور هود خراب شود و یا شفت دچار نقص فنی شود، هود صدای غیر طبیعی و زیادی تولید می کند.

هرزمانی که موتور هود نیم سوخته بشود بوی بدی از موتور هود خارج می شود.
ایراد داشتن موتور هود حتما باید توسط تعمیر کار متخصص و باتجربه بررسی شود، و اگر موتور هود سوخته بود در صورت سوخته شدن موتور باید حتما تعویض موتور انجام شود.

بیشتر مطالعه کنید:تعمیر اجاق گاز رومیزی کن در کرج

چه کنیم تا ازسوختن موتور هود جلوگیری کنیم؟

برای اینکه از سوختن موتور هود جلوگیری کنیم، ولتاژ ورودی و خروجی هود حتما باید بررسی شود، مثلا اگر ولتاژ ورودی 240 ولت بود برای هود مناسب است، شما نباید آن را به ولتاژ ورودی بیشتر مثلا ۳۰۰ ولت وصل کرد.

لطفااز یکسره کارکردن هود جلوگیری کنید زیرا یکی از دلایلی است که موجب سوختن موتور هود میشود.

از یکسره کار کردن هود نیز برای جلوگیری از سوختن موتور هود جلوگیری کنید.
حتما این نکته بدانید که در هنگام نصب هود آشپزخانه فاصله ی استاندارد آن را از اجاق گاز رعایت کنید، به عنوان مثال اگر فاصله ی هود از گاز کمتر باشد، موتور ذوب میشود و از کار می افتد. حداقل فاصله ی هود از گاز ۶۰ سانتی متر می باشد.

بیشتر مطالعه کنید:نصب اجاق گاز رومیزی در کرج

تعمیر سوختگی موتور هود،چگونه هود آشپزخانه را تمییز کنیم :

اولین قدم اینست که با آب گرم خوب هود را تمییز کنید و سپس هود آشپزخانه را با دستمالی که خشک باشد خشک کنید.

اگر در منزل ماشین ظرفشویی دارید فیلتر هود آشپزخانه را در داخل ماشین ظرفشویی بگذارید و گرنه با مواد شوینده تمیز بشویید.میتوانید مقداری الکل را برروی دستمال ریخته و هود آشپزخانه خود را پاک نمایید.

معمولا اینرا می توان گفت که هود آشپزخانه بخیلی زود کثیف می شود و دلیلشم اینست که  چربی غذاها باعث آلودگی می شوند و اگر این مدل چربی ها و آلودگی ها روی فیلترهای هود یمانند باعث کم شدن کارکرد هود میشوند. باید فیلتر هود آشپزخانه خود را تعویض نمایید زیرا که باعث عمر طولانی تر هود میشود.

این نکته را باید گفت:هنگامی که شروع به آشپزی می کنید هود آشپزخانه خود را روشن نماییددر غیر اینصورت گرمای آشپزی شما برای هود شما دردسرایجاد می کند، پیشنهاد آریاسرویس به شما اینست که 5دقیقه قبل از اینکه آشپزی کنید هود را روشن کنید تا جریان هوا برقرار شود.

برای سالم تر ماندن  هود خود از کنترل دستگاه استفاده نمایید، وجود دارند هود هایی که کنترل دار هستند در مورد هودهای کنترل دار صادق است، هود آشپزخانه هنگامی که شروع به  کار کردن می کند هیچ وقت بوی نامطبوعی ندارد و اگرهمین چیزی را شنیدید سریعا هود خود را خاموش کنید و با آریا سرویس تماس بگیرید.

هود های آشپزخانه صدایی یکنواخت ناشی از کارکردن دارد که احتمال کم شدن و زیاد شدن صدای آن وجود دارد،لطفا برای شستشوی فیلترها از محلول آب داغ و مایع ظرفشویی و جوش شیرین  استفاده کنید و به مدت یک ساعت در این مواد باقی بماند تا کاملاً تمیز شود.

بیشتر مطالعه کنید:اجاق گاز رومیزی یا مبله

علت  صدای غیر عادی موتور هود:

اگر هود آشپزخانه منزل شما ، هنگام کار کردن دچار لرزش و صداهای غیر عادی می‌شود به طور حتم، یکی ازاجزای آن دچار عیب شده است که باید سریعا اقدام به تعمیر اجاق گاز رومیزی کنید:

تعمیر سوختگی موتور هود در کرج و تهران باآریا سرویس، باما تماس بگیرید.

ابتدا هود را خاموش کنید، اتصالات نگهدارنده‌ی پوشش را چک نمایید.
اگر متوجه هستید که ایمن هستید کاملا  و خطری شما را تهدید نمی‌کند اجزای هود را باز کنید و پوشش آنرا در بیاورید و به دنبال قطعات بگردید.

به هنگام تعمیر هود و یا جایگزینی قطعات اولا حواستان باشد که از قطعات فابریک استفاده نمایید، دوما مطمئن شوید که پیچ آنها را محکم بسته‌اید.

بیشتر مطالعه کنید:معایب اجاق گاز رومیزی (توکار)

قطعی برق هود _ تعمیر سوختگی موتور هود:

اگر اینکه بعد از زدن دکمه روشن شدن هود، هود روشن نشد، چند دلیل قابل توجه دارد که بهتر است آنها را بدانید.

اولین مورد اینست جریان در داخل هود قطع نشده باشد و یا قطعه ای که قطع کنندست از جای خودش تکان نخورده باشد اگر این اتفاق افتاده باشد، آن را به جای خود برگردانید. در غیر این صورت، ممکن است فیوز منفجر شده باشد. که باید اقدام به تعویض قطعه نمایید.

بیشتر مطالعه کنید:شیشه های اجاق گاز رومیزی

رطوبت موجود در هود آشپزخانه

افزایش زیاد بودن رطوبت در خروجی هود آشپزخانه باعث چکیدن آب از هود  و زنگ زدن آن  قطعه می‌شود.

پس از خاموش کردن فن هود، پوشش  آنرا  بردارید و سطح داخلی پوشش را تمیز کنید. دقت کنید رطوبتی باقی نماند.

تعمیر سوختگی موتور هود

طریقه تعویض موتور هود به منظور تعمیر سوختگی موتور هود به چه صورت است؟

چنانچه موتور دستگاه شما به هر دلیلی دچار خرابی شده و امکان تعمیر آن وجود ندارد، باید آن را با یک موتور جدید جایگزین نموده و اقدام به تعویض موتور هود آشپزخانه خود کنید. برای انجام این کار قادر هستید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا باید اقدام به خاموش کردن منبع تغذیه دستگاه کنید
  • سپس پوشش فن را بردارید تا به سیم های آن دسترسی پیدا نمایید.
  • سیم های هود را قلاب مخصوص آن درآورده و سایر اتصالات را باز کنید.
  • گیره فنری که تیغه فن را روی موتور محکم می کند را بردارید.
  • سپس تیغه فن را از موتور جدا نمایید.
نمایندگی هود کن

سیم کشی‌های موجود

بعضی وقتها هود آشپزخانه سیم را ذوب میکند. حتی ممکن است سیم‌ها از بین بروند یا فرسوده بشوند.

در این حالت، باید سیم‌ها را عوض کنید. سیم برق هود را بکشید و یا برق را از کنتور قطع کنید و گیره‌های نگهدارنده ی سیم‌ها دربیاورید.

مراقب باشید سیم‌هارا نسبت به هر نشانه‌ای که می‌تواند خطرناک باشد چک کنید. اگر بی خطر به نظر می‌رسد از یک اهم متر برای سیم‌هایی که مربوط به کلید برق است استفاده کنید. اگر اهم متر صفر را نشان می دهد پس کلید عیب دار است و باید آن را تعویض بفرمایید.

در صورت خرابی موتور هود آشپزخانه چه باید کرد؟

هود از دستگاه های بسیار ضروری در آشپزخانه می باشدکه نبود آن موجب به خطر افتادن سلامت انسان و کثیف شدن محیط آشپزخانه می گردد.
بنابراین بهتر است در نگهداری این دستگاه به نکات ذکر شده توجه گردد.
برد الکترونیکی هود و موتور به عنوان عضو اصلی این دستگاه باید هر چند وقت یکبار بررسی شوند.
خراب شدن این قطعه در هود موجب از کار افتادن دستگاه می گردد.

سعی کنید برای تعویض ،قطعات اصل خریداری نمایید. آریاسرویس در خدمت شماست

تعمیر سوختگی موتور انواع هود در تمام نقاط کرج:

تعمیر سوختگی موتور انواع هود در خیابان برغان*تعمیر سوختگی موتور انواع هود درکرج*تعمیر سوختگی موتور انواع هود در آق تپه*تعمیر سوختگی موتور انواع هود درحسین آباد*تعمیر سوختگی موتور انواع هود در ساسانی* تعمیر سوختگی موتور انواع هود در ایرانشرق*تعمیر سوختگی موتور انواع هود در باهنر*تعمیر سوختگی موتور انواع هود در بایکان*تعمیر اسوختگی موتور انواع هود در حصارک بالا*تعمیر سوختگی موتور انواع هود در کارمندان شمالی* تعمیر سوختگی موتور انواع هود در زمین انصاری*تعمیر سوختگی موتور انواع هود در گلستان*تعمیر سوختگی موتور انواع هود در گلستانک*تعمیر سوختگی موتور انواع هود در میدان سپاه*تعمیر سوختگی موتور انواع هود درگرم زمین*

تعمیر سوختگی موتور انواع هود در گوهردشت*تعمیر سوختگی موتور انواع هود در مهرشهر*تعمیر سوختگی موتور انواع هود در باغستان*تعمیر سوختگی موتور انواع هود در محمدشهر*تعمیر سوختگی موتور انواع هود در شهرک چمران*تعمیر سوختگی موتور انواع هود در شهرک طلائیه*تعمیر سوختگی موتور انواع هود در ماهدشت*تعمیر سوختگی موتور انواع هود در مردآباد*تعمیر اسوختگی موتور انواع هود در عباس آباد*تعمیر اسوختگی موتور انواع هود در خیابان حافظ*تعمیر سوختگی موتور انواع هود درمشکین دشت*تعمیر سوختگی موتور انواع هود در میدان تره بار*تعمیر سوختگی موتور انواع هود در طالقانی*شهدا*تعمیر سوختگی موتور انواع هود در میدان کرج*تعمیر سوختگی موتور انواع هود درعباس آباد*

 

شماره های تماس با آریا سرویس:

۰۲۶-۳۴۷۲۳۴۰۱

۰۲۶۳۳۴۱۱۶۹۰

۰۹۱۲-۵۶۳۷۷۰۳

۰۹۳۵-۴۳۴۳۷۲۹

۰۲۱-۷۷۴۸۹۹۶۵

۰۲۱-۴۴۳۵۲۷۱۶

۰۲۱-۸۶۰۵۱۸۵۴

۰۹۱۲-۰۶۸۴۹۳۹

برای تعمیر سوختگی موتور انواع هود در تهران با آرکوسرویس کمک بگیرید.

اریا سرویس در انواع تعمیر گاز از جمله تعمیر گاز کن تعمیر گاز اخوان تعمیر گاز داتیس هم نیز تخصص دارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

تعمیر اجاق گاز داتیسخرابی هوداخوان