تعمیر هود درسا

 در آموزش, تعمیر هود, تعمیر هود

از میان لوازم پرکاربرد آشپزخانه ، هود  به دلیل این که روزانه به طور میانگین در بین خانواده‌ها چندین بار روشن و خاموش می شود و ممکن است پس از استفاده های مکرر و طی گذر زمان هود درسا شما دچار خرابی شود که شما را به فکر تعمیر هود درسا بیاندازد.
شرکت آریا سرویس یکی از با تجربه ترین و ماهرترین شرکتها در زمینه تعمیر،تعویض و سرویس انواع برند هود،اجاق گاز و فر می باشد.
اگر هود درسا شما دچار مشکل شده است و نیاز به تعمیر هود دارید با ما تماس بگیرید.

تعمیر هود درسا

دلایل خرابی هود درسا

تعویض نشدن فیلتر هود

تمیز نشدن هود مداوم هود

قرار گرفتن در معرض گرما زیاد

کم بودن فاصله اجاق گاز با هود

تمیز نشدن فن هود به طور مداوم

سرویس نشدن سالانه توسط سرویسکار آریا سرویس

خدمات تعمیر هود درسا

تعویض فیلتر هود

تعویض شیشه هود

تعمیر و تعویض فن هود

تعمیر صدای زیاد هود

تعمیر و تعویض موتور هود

تعمیر قطعی سیم هود

تعمیر و تعویض برد الکتریکی هود

تعمیر و تعویض کلید های کنترلی هود

روش های تعمیر هود درسا

اول: برای تعمیر هود درسا ابتدا اگر مشکل جزئی بود فقط نیاز می باشد با شرکت تماس حاصل فرمایید تا شما را به صورت رایگان راهنمایی کنند.

دوم: اگر مشکل جدی باشد و نیاز به تعمیرکار داشته باشید با شرکت آریا سرویس در تماس باشید تا در کوتاه ترین زمان ممکن با اعزام نیروی کار ماهر و کار آمد به رفع و عیب یابی هود آشپزخانه شما بپردازند.

چرا هود درسا روشن نمی گردد؟

عدم روشن شدن هود درسا می‌تواند به دلایل مختلفی باشد. در زیر چند عامل احتمالی برای این مشکل ذکر شده است:

  1. قطع برق: از ابتدا مطمئن شوید که هود به برق متصل شده است و منبع برق به درستی کار می‌کند. بررسی کنید که آیا روشنایی درسا در سایر قسمت‌ها یا دستگاه‌های برقی دیگر نیز قطع شده است یا خیر. در صورت قطعی برق، باید با یک الکتریکیان یا تکنسین برق تماس بگیرید تا مشکل را بررسی و برطرف کند.
  2. خرابی لامپ: لامپ اصلی یا لامپ‌های فرعی در هود درسا ممکن است خراب شده باشند. در صورتی که تمام لامپ‌ها خاموش هستند، احتمالاً لامپ اصلی خراب شده است و باید توسط یک تکنسین تعویض شود.
  3. مشکل در سیستم روشنایی: هود درسا دارای یک سیستم روشنایی است که ممکن است مشکل داشته باشد. این مشکل می‌تواند ناشی از خرابی در قطعات الکتریکی یا اتصالات باشد. بررسی کنید که آیا هود به درستی به دیوار متصل شده است و اتصالات الکتریکی محکم است. اگر اتصالات مشکل دارند، بهتر است توسط یک تکنسین تعمیر شود.
  4. خطای سیستم: هود درسا ممکن است دارای یک سیستم خطا یا حفاظتی باشد که در صورت وجود خطا، روشن نمی‌شود. در این صورت، دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه کنید و خطوط راهنما را برای رفع مشکلات دنبال کنید. در صورتی که مشکل حل نمی‌شود، ممکن است نیاز به تعمیر توسط تکنسین داشته باشید.

بهتر است در صورت عدم روشن شدن هود درسا، با خدمات پس از فروش یا تکنسین مجاز شرکت سازنده تماس بگیرید تا مشکل را تشخیص داده و راهنمایی لازم را ارائه کنند.

راه های تمیز کردن هود درسا:

1- استفاده از پودر ماشین لباس شویی هم کارآمد می باشد.
برخی پودرهای مخصوص شست و شوی لباس با ماشین، موادی دارند که چربی را راحت‌تر در خود حل کرده، کار شما را آسان می‌ سازند.

2 – موادی به نام تترا نیز موجود است که برای پاک کردن شیشه یا بدنه استیل هود کارآمد است.
فقط باید یادتان بماند که از این مواد برای هودهایی با بدنه پلاستیکی مورد استفاده قرار ندهید.

به خاطر بسپارید هودهای آشپزخانه معمولا دو نوع فیلتر دارند:
الیاف و فلزی. طبق توصیه اغلب هودسازان، هر چند‌گاه فیلتر الیافی هود را نیز باید تعویض کرد.
این الیاف معمولا از جنسی شبیه به پنبه مصنوعی می باشند و شستن آن‌ها از آنجا که باعث تغییر شکل و در نتیجه از دست دادن خاصیتشان می‌شود کاری بی حاصل است و حتما باید تعویض شوند.

دلیل لرزش غیر عادی هود درسا چیست؟

لرزش غیر عادی هود درسا (Hood Darsa) می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. در ادامه، برخی از دلایل محتمل برای لرزش غیر عادی هود درسا را بررسی می‌کنیم:

  1. عیوب ساختاری: لرزش هود درسا ممکن است ناشی از عیوب ساختاری در دستگاه باشد. این عیوب می‌توانند شامل خرابی یا کاهش کیفیت قطعات داخلی هود، عدم تعادل در وزن هود یا نصب نامناسب قطعات باشند. در این صورت، بررسی و تعمیر توسط فنی‌کاران متخصص می‌تواند لرزش را بهبود بخشد.
  2. مشکلات الکتریکی: لرزش هود درسا ممکن است ناشی از مشکلات الکتریکی باشد. این شامل اتصالات نامناسب، کابل‌های خراب یا نصب نامناسب، نقص در سیستم برق هود و یا وجود اشکال در کنترلر و سنسورهای الکترونیکی است. بررسی و تعمیر این قسمت‌ها توسط تکنسین الکتریکی می‌تواند مشکل را برطرف کند.
  3. نصب نامناسب: اگر هود درسا به طور نادرست نصب شده باشد، مثلاً نصب نامناسب بر روی سطح نامناسب یا با استفاده از اتصالات نامناسب، می‌تواند لرزش را ایجاد کند. در این صورت، نصب مجدد و تنظیمات صحیح می‌تواند مشکل را برطرف کند.
  4. عوامل خارجی: لرزش هود درسا ممکن است ناشی از عوامل خارجی باشد. به عنوان مثال، اگر هود درسا در معرض لرزش‌های قوی از سمت مجاور قرار گیرد، می‌تواند آن را تحت تأثیر قرار دهد. همچنین، نصب هود درسا در نزدیکی منابع حرارتی شدید نیز ممکن است لرزش غیر عادی را ایجاد کند.

چرا هود درسا صدای بلندی دارد؟

در بعضی موارد، هود ممکن است سر و صدای زیادی داشته باشد که ممکن است برای ساکنان خانه مزاحمتی باشد. در ادامه
به برخی از دلایل سر و صدای زیاد هود پرداخته می‌شود:

فیلتر کثیف: فیلترهای هود در طول زمان کثیف می‌شوند و باعث محدودیت
توانایی خروج هوا و بوها از داخل آشپزخانه می‌شوند. این باعث افزایش فشار
هوا در هود می‌شود که به سر و صدای زیاد هود منجر می‌شود. بنابراین، برای
جلوگیری از این مشکل، باید فیلتر هود را به صورت دوره‌ای تمیز کنید و در
صورت لزوم تعویض کنید.

خرابی موتور: موتور هود نیز یکی از اجزای مهم آن است که در صورت خرابی،
ممکن است باعث سر و صدای زیاد هود شود. در صورتی که موتور هود خراب شده
باشد، باید تعویض شود.

  • اگرمشکل هود درسای شما برطرف نشد و باز هم صدای زیادی داشت یعنی در چرخاندن پروانه مشکل دارد.
  • در این صورت می توانید از یک تکنسین حرفه ای کمک بخواهید و مشکلتان را برطرف نمایید.

تعمیر هود درسا در کرج :کار نکردن دکمه های هود درسا یکی از مشکلاتی هستش که ممکن است برای هود درسا اتفاق بیفتد علت کار نکردن دکمه های هود درسا امکان دارد به علت خراب شدن برد دستگاه باشد در صورت پیش امدن چنین مشکلی سیم کشی های دستگاه شما نیاز به باز بینی خواهند داشت.تعمیر هود درسا توسط متخصصین با تجربه اریاسرویس در کرج انجام میشود و شما میتوانید برای حل این مشکل با ما در تماس باشید.

دکمه های صفحه نمایش یا سنسورهای بو و دمای هود کار نمی‌ کنند؟

برد یا سیم کشی دستگاه شما نیاز به بازبینی دارد،اختلال و ایراد در سیم کشی هود درسا از دیگر دلایل کار نکردن دکمه های این دستگاه است، برای از بین بردن این مشکل تعمیر و تعویض برد الکترونیکی و بررسی سیم کشی هود را به تکنسین های مجموعه سپرده و از دستکاری آن خودداری نمایید

علت ضعیف شدن مکش هود چیست؟

ممکن است مشکل از فیلتر یا موتور باشد،کثیف بودن فیلتر هود درسا، کاهش دور موتور هود، مسدود شدن هود و عدم خروج هوا، ایراد و خرابی پروانه هود از دیگر دلایل اصلی ضعف در مکش هود است.

آب دادن هود:

کثیفی قطعات هود یکی از علت های این مشکل است.هود هوای محیط را به خودش می کشد و اگر در حین هوا دارای رطوبت باشد این رطوبت را به وسیله لوله‌های خروجی به بیرون هدایت می‌کند در صورت کثیفی قطعات این رطوبت به شکل قطرات آب خارج می‌شوند. در این صورت باید با کمک تعمیرکار قطعات هود را تمیز کنید و سعی کنید تا زمانی که رطوبت در هوا موجود است از این وسیله استفاده کمتری داشته باشید.

  چطور بهترین کارکرد را از هود درسا داشته باشیم

بیشتر مواقع دیده اید که هنگام تعمیر هود درسا، به دلیل  استفاده نکردن صحیح از هود آشپزخانه آنقدر در دور موتور هود چربی جمع شده که موتور را از کارافتاده به طوریکه باید موتور حتماً باید عوض شود.
بنابراین کارکرد روزانه حداقل 20 دقیقه در دو دوره ی 10دقیقه ای انجام گردد،حتی اگر آشپزی هم ندارید فراموش نشود تا سبب چربی گیری هود نشود.
هنگامی که در حال آشپزی هستید و بیش از سه شعله از گاز رومیزی استفاده می کنید بهتر است در هود باز بماند تا مکش قوی تری داشته باشد.
البته این مورد مختص هودهای اوریب یا شیب دار است.

آموزش نحوه نگهداری از هود

اموش نگهداری از هود به شرح زیر می باشد :

  • یکی از دلایل خرابی هود آشپزخانه استفاده زیاد از آن است.
  • تنظیم مکش هود با توجه به تعداد شعله های روشن اجاق گاز
  • خاموش کردن لامپ هود برای بهینه سازی در مصرف انرژی
  • هود را در ارتفاع صحیح نصب کنید
  • حداقل ارتفاع لازم برای نصب هود 70 سانتی متر می باشد.
  • حتما باید در یک برنامه زمان بندی دقیق نسبت به تمیز کردن فیلتر هود اقدام نمایید.
  • در صورت نیاز فیلتر باید در یک بازه زمانی مشخص تعویض گردد.
  • سطوح هود خود را به موقع و به صورت مرتب تمیز نمایید.
  • به نکات مندرج در دفترچه راهنمای هود آگاه باشید.

سوالات متداول

1. چه مشکلاتی می‌تواند در هود درسا رخ دهد؟
هود درسا ممکن است با مشکلات مختلفی روبرو شود. برخی از مشکلات شایع شامل خرابی موتور، عدم کارکرد صحیح دکمه‌ها، نشت بوی غذا، نور ندادن لامپ‌ها و … است.

2. آیا تعمیر هود درسا پیچیده است؟
درصد بالایی از تعمیرات هود درسا می‌تواند توسط تکنسین های ماهر انجام شود. برخی از تعمیرات ممکن است نیاز به تخصص و تجهیزات خاصی داشته باشند. برای تعمیرات پیچیده، توصیه می‌شود با مراکز خدمات تعمیرات معتبر تماس بگیرید.

3. چه مدت زمانی برای تعمیر هود درسا نیاز است؟
مدت زمان تعمیر هود درسا بستگی به نوع مشکل و پیچیدگی آن دارد. معمولاً تعمیرات ساده می‌توانند در یک جلسه انجام شوند. اما در برخی موارد، ممکن است نیاز به سفارش قطعات یدکی، آزمایش‌های بیشتر و یا تعمیرات پیچیده تر باشد که مدت زمان بیشتری را می‌طلبد.

4. آیا تعمیر هود درسا گارانتی دارد؟
بله، تعمیر هود درسا معمولاً تحت گارانتی قرار می‌گیرد. در صورتی که هود درسا شما هنوز در دوره گارانتی قرار داشته باشد و مشکلاتی پیدا کند، می‌توانید با شرکت تولید کننده یا نمایندگی معتبر آن تماس بگیرید تا اصلاحات لازم را انجام دهند.

چرا تعمیر هود درسا را به  آریا سرویس بسپاریم؟

1- تعهد

2- تخصص

3- تجربه

4- زمان

5- ضمانت

6- راهنمایی

7- پرداخت آسان و امن

شرایط گارانتی تعمیر هود درسا آریا سرویس

مرکز تعمیرات آریا سرویس قطعه تعمیر شده را جهت تعمیر هود درسا شما  به مدت ۱۲ الی ۱۸ ماه گارانتی می نماید و با ارائه فاکتور شرکت این اطمینان را به مشتریان عزیز می دهد که در طول مدت گارانتی اگر دوباره مشکلی در تعمیر دستگاه پیش بیاید و مشکل از طرف خدمات شرکت باشد شرکت موظف می باشد طبق تعهدی به صورت رایگان بدون هیچ هزینه ای قطعه هود تعمیر شده را دوبار سرویس کند.

برای تماس با مرکز تعمیرات آریا سرویس در خصوص تعمیر هود درسا می توانید از راه های زیر استفاده کنید.

شما میتوانید تعمیر گاز کن و تعمیر گاز اخوان و تعمیر گاز داتیس خود را در کرج به تیم اریا سرویس بسپارید.

نمایندگی کرج-خیابان زمانی

۰۲۶-۳۴۷۲۳۴۰۱

شما میتوانید برای تعمیر اجاق گاز درسا و هود درسا در تهران و حومه آن با آرکو سرویس مرکز تعمیرات انواع اجاق گاز، هود، فر از طریق شماره های زیر در ارتباط باشید.

نمایندگی غرب تهران-بلوار فردوس-بهار جنوبی

۰۲۱-۴۴۳۵۲۷۱۶

 نمایندگی شرق تهران-تهران نو-خیابان دماوند

۰۲۱-۴۴۳۵۲۷۱۶

برای تعمیر سوختگی موتور انواع هود در تهران با آرکوسرویس کمک بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]
پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

تعمیر هود مسلاجرمانیا