تأثیر اشعه مایکروفر در سلامت انسان

 در آموزش, آموزش تخصصی, تعمیر فر, مایکروفر

تأثیر اشعه مایکروفر در سلامت انسان

تأثیر اشعه مایکروفر در سلامت انسان

مطالعات جدید، مسئله مسمومیت زایی و سرطان زایی اشعه های مایکروفر را رد کرده اند.

با این وجود، ایمنی اشعه مایکروفر برای سلامت انسان مورد بحث است. این که آیا اشعه مایکروفر می تواند باعث ایجاد ترکیبات سرطان زا در غذا گردد یا خیر، با تحقیقات علمی رد شد.
با این حال، اشعه مایکروفر همانطور که غذا را گرم می کند، بافت های بدن را نیز گرم می نماید. مواجهه با مقدار بالای اشعه مایکروفر، می تواند باعث سوختگی دردناک شود.
خصوصا عدسی چشم به حرارت زیاد حساس است و مواجهه زیاد با مایکروفر می تواند باعث کاتاراکت (آب مروارید) شود و همچنین مواجهه تصادفی با مقادیر بسیار بالای اشعه مایکروفر می تواند باعث تغییر یا از بین رفتن اسپرم شده و نازایی موقت درمردان را ایجاد نماید، البته این مواجهه در صورتی می تواند رخ دهد که اشعه از درون دستگاه به بیرون نفوذ کند، یعنی هنگامی که درب آن به طور کامل بسته نشده باشد، یا درز آن خراب یا کهنه باشد و یا جرم گرفته باشد. به همین دلیل محفظه داخل مایکروفر را باید هر چند وقت یک بار، با آب و مواد شوینده ملایم شست.
باید به خاطر داشت که تابش اشعه های مایکروفر با قطع برق آن به طور کامل متوقف می شود و این اشعهها در غذا نیز باقی نمی مانند و هرگز غذا را رادیواکتیو نمی کنند.
بیمارانی که از Pacemaker یا باتری قلب استفاده می کنند، در استفاده از مایکروفر باید محتاط باشند، زیرا امواج مایکروفر به خصوص در مایکروفرهای قدیمی،میتوانند با سیگنال های آن تداخل کنند.

تاثیر اشعه مایكروفر در سلامت انسان:

مطالعات جدید، مسئله ی مسمومیت زایی و سرطان زایی اشعه های مایكروفر را رد كرده اند. با این وجود، ایمنی اشعه مایكروفر برای سلامت انسان مورد بحث است.

این كه آیا اشعه مایكروفر می تواند باعث ایجاد تركیبات سرطان زا در غذا گردد یا نه، توسط كمیته تخصصی National Health and Medical Research Council مورد مطالعه قرار گرفت و رد شد.

با این حال، اشعه مایكروفر همانطور كه غذا را گرم می كند، بافت های بدن را نیز گرم می نماید. مواجهه با مقدار بالای اشعه مایكروفر، می تواند باعث سوختگی دردناك شود.

خصوصا عدسی چشم به حرارت زیاد حساس است و مواجهه زیاد با اشعه های مایكروفر می تواند باعث كاتاراكت(آب مروارید) شود.

طراحی سایت در کرج

شما میتوانید برای تعمیر گاز داتیس و تعمیر گاز کن و تعمیر گاز اخوان در کرج با اریاسرویس در ارتباط باشید.

همچنین میتوانید تعمیر هود کن و تعمیر هود اخوان و تعمیر هود داتیس خود را به ما بسپارید.

شما میتوانید تعمیر گاز کن و تعمیر گاز اخوان و تعمیر گاز داتیس خود را در تهران به ارکو سرویس بسپارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

ترموکوپل در گازتعمیر اجاق گاز در تهران و کرج