علت خرابی فندک و ترموکوپل در اجاق گازها

 در آموزش, آموزش تخصصی, تعمیر گاز

ترموکوپل در گاز

ترموکوپل در گاز

تعمیرات فندک اجاق گاز ، قطعه ای در اجاق گاز است که برای روشن کردن شعله اجاق گاز بدون استفاده از کبریت کاربرد دارد. فندک اجاق گازها دارای دو نوع فندک های اتوماتیک و فندک های غیر اتوماتیک هستند .

چنانچه با عیب و خرابی اجاق گاز مواجه شدید ، حتماَ جهت تعمیر اجاق گاز خود به نمایندگی ها و مراکز تعمیرات مجاز اجاق گاز رجوع نمایید. آریا سرویس در زمینه تعمیرات اجاق گاز و قطعات آن  خدمت رسان شما می باشد.

نحوه کار فندک های اتوماتیک اجاق گاز برای روشن کردن شعله بدین صورت است که ولوم تنظیمات شعله را به داخل فشار داده و در خلاف عقربه های ساعت می چرخانیم با این کار همزمان گاز از مجراهای کنار شعله به خارج منتشر شده و فندک نیز شروع به جرقه زدن میکند و درنهایت باعث روشن شدن شعله گاز می گردد.

ولی برای اجاق گازهایی که دارای فندک غیر اتوماتیک هستند نحوه کار کمی متفاوت تراست . فندک غیر اتوماتیک برای اجاق گازهای قدیمی تر وجود دارد . برای روشن کردن شعله ، ولوم تنظیمات گاز شعله را کمی به داخل فشار داده و در خلاف عقربه های ساعت می چرخانیم ولی برای استفاده از فندک باید دکمه که بصورت جداگانه برای اجاق گاز تعبیه شده را همزمان با پیچاندن ولوم ، فشار دهیم تا فندک شروع به جرقه زدن کند و شعله اجاق گاز روشن شود.

دلایلی که باعث می شود فندک اجاق گاز خراب شود و کار نکند عبارتند از :

1- سر رفتن غذا و مایعات در حال جوشیدن بروی اجاق گاز

2- ورود آب به داخل فندک در هنگام شستشو با آب فراوان

3- نوسانات برق که باعث سوختن فندک می شود

4- فشار دادن و نگه داشتن بیش از حد دکمه فندک های غیر اتوماتیک

۵_ پایین نگه داشتن ولوم در اجاق گاز های دارای فندک اتوماتیک

تعمیر اجاق گاز

ترموکوپل در اجاق گاز

ترموکوپل یک قطعه ضروری برای ایمنی اجاق گاز و وسایل گاز سوز می باشد. ترموکوپل باعث پایداری  و روشن ماندن شعله است و زمانی که به هر دلیلی مانند وزش باد شدید یا سر رفتن غذا شعله گاز خاموش شود ، ترموکوپل بعد از چند ثانیه جریان گاز را قطع می کند و مانع نشت گاز می گردد  و از انفجار و آتش سوزی جلوگیری می کند.

خرابی ترموکوپل 

اگر به هر دلیلی ترموکوپل خراب شود ، روشن ماندن شعله پایداری خود را از دست می دهد بدین معنی که شعله روشن می شود اما بطور ثابت روشن نمی ماند و سریع خاموش می شود .

در کنار هر شعله اجاق گاز یک ترموکوپل قرار داده شده است ، چنانچه نوک ترموکوپل شعله ای شکسته شود آن شعله دیگر روشن نمی ماند.

طراحی سایت در کرج

شما میتوانید برای تعمیر گاز داتیس و تعمیر گاز کن و تعمیر گاز اخوان در کرج با اریاسرویس در ارتباط باشید.

همچنین میتوانید تعمیر هود کن و تعمیر هود اخوان و تعمیر هود داتیس خود را به ما بسپارید.

شما میتوانید تعمیر گاز کن و تعمیر گاز اخوان و تعمیر گاز داتیس خود را در تهران به ارکو سرویس بسپارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4]
پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

تعمیر اجاق گازاشعه مایکروفر