روش درست تمیز کردن اجاق گاز

 در آموزش, آموزش تخصصی, تعمیر گاز

روش درست تمیز کردن اجاق گاز

روش درست تمیز کردن اجاق گاز

آریا سرویس کرج مجموعه ای خوشنام در ارائه خدمات فنی ، پشتیبانی وخدمات پس از فروش لوازم خانگی ( هود ، اجاق گاز ، فرگاز و… ) است .
همانطور که شاهد هستید هر روز با پیشرفت علم و تکنولوژی انسانها بسوی زندگی راحت تر و رفاه بیشتر میروند . بیشترین تاثیر این پیشرفت در تغییر سبک زندگی و لوازم خانگی قابل رویت است. اگر نگاهی اجمالی به اطرافمان داشته باشیم متوجه این تغییرات شگرف خواهیم شد.
تلویزیونهای کوچک قدیمی جای خود را به تلویزیون های هوشمند داده که با یک اشاره به دنیای مجازی وصل می شوند یا در مورد یخچال ، دیگر آن یخچالهای قدیمی با جا یخی های کوچک را نمی بینیم بلکه جای خود را به یخچالهای ساید بای ساید با ظرفیت زیاد داده اند. در این مسیر ، آشپزخانه منازل شاهد بیشترین تغییرات بوده است . شاید درکمتر از ۱۰ سال پیش، نبود هود و اجاق گاز رومیزی و فر در آشپزخانه آنقدر مشهود نبود. ولی امروزه این لوازم یکی از ملزومات آشپزخانه ها شده اند. هود و اجاق گاز و فر علاوه بر زیبایی آشپزخانه ، باعث ایجاد تنوع غذایی شده اند و همین مساله موجب شده بسیاری از افراد دغدغه حفظ و نگهداری لوازم خانگی خود را داشته باشند.

نکات مهم در استفاده و تمیز کردن اجاق گاز و هود
نکات مهم در استفاده و تمیز کردن اجاق گاز و هود
طراحی سایت در کرج

–  روش درست تمیز کردن اجاق گاز چیست ؟

معمولا اولین دغدغه مصرف کنندگان ، تمیز کردن اجاق گاز های رومیزی است . این محصولات دو نوع هستند اجاق گاز شیشه ای و اجاق گاز استیل . طبق تجربه ما ، بهترین تمیزکننده برای اجاق گازهای استیل ، ماده تمیز کننده cif است که قدرت پاک کنندگی فراوانی برای از بین بردن چربی ها از سطح استیل داشته و باعث براق شدن آن می شود .
در اجاق گازهای شیشه ای بلافاصله پس از پایان آشپزی اجاق گاز را با ۴ قاشق چای خوری جوش شیرین و یک لیوان آب داغ و مسواک نرم تمیز کنید .
لازم به ذکر است تا وقتی اجاق گاز داغ است آنرا تمیز نکنید اجازه بدهید شیشه با دست قابل لمس باشد و سپس اقدام به تمیز کردن آن کنید.

– در بازدیدی که از فروشگاه های سطح شهر داشتیم متوجه تنوع و زیبایی اجاق گازهای شیشه ای شدیم . ولی شیشه این نوع اجاق گاز همیشه ، با نگرانی شکسته شدن همراه است . برای جلوگیری از شکستن شیشه ها ، چه نکاتی را باید رعایت کرد ؟
با رعایت چند نکته میتوان با آسودگی از این لوازم استفاده کرد .
۱- روی اجاق گازهای شیشه ای قابلمه سنگین و دیگ نگذارید . ترجیحا قابلمه هایی با ظرفیت ۱۰ الی ۱۲ نفر استفاده شوند.
۲- به نصاف خود بگویید در موقع برش حتما مقطع برش به اندازه کفی اجاق گاز باشد (نه اندازه کل شیشه) تا بتواند فشار را تحمل کند.
۳- برای استفاده بهینه از اجاق گاز و جلوگیری از شکستن شیشه اجاق گاز ، سعی کنید از چنبره که بر روی شعله ها گذاشته می شود استفاده نمایید.
نکته ای که لازم میدانم اضافه کنم استفاده از قرنیز پشت اجاق است. در چنین مواردی حتما از قرنیز استیل استفاده شود چرا که قرنیز چوبی علاوه بر تغییر شکل ، خطر آتش سوزی را به همراه دارد .

– تا از بحث اجاق گاز خارج نشده ایم درباره تمیز کردن قرنیز توضیح دهید .
در مورد فرهای توکار ، حتما بعد از آشپزی و سرد شدن آن ، آن را تمیز کنید . هرچه زمان بگذرد تمیز کردن آن سخت تر میشود و چنانچه تکه های غذا یا شیرینی در فر بماند منجر به بوی نامطبوع در آن می شود. همچنین سعی شود از جوجه های کوچک زیر ۱ کیلو گرم استفاده شود تا موتور جوجه گردان آسیب نبیند .

1495614282_mg0014k
نکات مهم در استفاده و تمیز کردن اجاق گاز و هود

– از دیگر لوازمی که در آشپزخانه به چشم میخورد هود است . نحوه تمیز کردن و مراقبت از هودها چگونه است ؟
برای تمیز کردن شیشه هود میتوان از شیشه شورهای معمولی استفاده کرد ولی برای تمیز کردن فیلترهای فلزی آن باید هر دو هفته یکبار ، فیلترها را از دستگاه جدا کرده و با آب ولرم و ماده تمیز کننده مناسب به مدت ۲۰ دقیقه به حال خود رها کرده و سپس با آب ولرم شستشو داد . نکته مهم اینکه اگر فیلترهای فلزی به مدت چند ماه تمیز نشوند دیگر امکان تمیز شدن با هیچ ماده تمیزکننده ای ندارند و باید آنها را تعویض نمود .

– یکی از مواردی که موجب نارضایتی و شکایت اهل منزل است صدای ناهنجار هود است . برای رفع این مشکل چه باید کرد ؟
صدای هود از دغدغه های همیشگی مصرف کنندگان است که باعث میشود هود را روشن نکنند که همین روشن نکردن هود و گاز روشن زیر آن باعث خرابی و از بین رفتن هود میشود. قابل ذکر است که هود تنها وسیله آشپزخانه است که هرچقدر از آن در حین آشپزی استفاده شود عمرش طولانی تر خواهد شد .
برای کم شدن صدای هود ، در زمان نصب توسط سرویسکار به ایشان گوشزد کنید حتما از خرطومی شماره ۱۲ برای خروجی استفاده نماید . با این کار صدای هود به میزان قابل توجهی کاهش می یابد .

– گاها در برخی آشپزخانه ها دیده میشود جایی برای خروجی هود تعبیه نشده است . در این قبیل آشپزخانه ها هود قابل استفاده است ؟
یکی دیگر از نگرانی های مصرف کنندگان ، نبودن خروجی بر روی دیوار آشپزخانه است . برای این مشکل هم چاره ای اندیشیده شده . امروزه در مواردی که خروجی هود وجود ندارد به مشتریان فیلتر ذغالی را پیشنهاد می کنیم که سالانه تعویض میشوند . این نوع فیلتر روی خروجی موتور هود تعبیه می شوند و می تواند چربی های موجود در هوا را به خودش جذب کند و دیگر نیازی به خروجی روی دیوار نخواهید داشت .

– در رابطه با هود با توجه به استفاده زیاد از آن چه نکات ایمنی را باید رعایت کرد؟
نکته مهمی که لازم است متذکر شوم اینکه گاهی مشاهده میشود لوله آبگرمکن را با سه راهی به هود وصل کرده اند ! این کار باعث انتشاز گاز منوکسید کربن در منزل شده که از آن به عنوان مرگ خاموش نام برده میشود . هرگز این کار اشتباه را انجام ندهید.
همچنین از دیگر مشکلات احتمالی هود ، سوختن برد آنهاست که به موتور نیز آسیب می رساند . در راه اتصال هود به برق شهر ، حتما از محافظ هود مناسب استفاده کنید تا نوسان برق ، به دستگاه شما آسب نزند .

روش درست تمیز کردن اجاق گاز

اریا سرویس در انواع تعمیر گاز از جمله تعمیر گاز کن تعمیر گاز اخوان تعمیر گاز داتیس هم نیز تخصص دارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

هود آشپزخانه